Опубликовано

Варни світу. Барвиста квітка кольорів вишивки

варни світу 5

Перша  квітка  —  вродливая,

друга  квітка  —  сонливая,

а  третя  —  щасливая…

Людина  —  барвиста  квітка  творення:  вона  вся  світиться  райдужними  кольорами  і  відтінками  свого  єства,  але  її  очі  рідко  бачать  це  світіння  тонких  тіл.  Людські  очі  здатні  сприймати  лише  дуже  прості  вібрації  грубих  матерій.

Але  людське  тіло  «бачить»  не  лише  очима:  кожна  його  клітинка  теж  сприймає  колір.

Наукові  експерименти,  проведені  у  закритій  темній  кімнаті,  пофарбованій  у  певний  колір,  показали,  що  у  повній  темряві  люди  безпомильно  «впізнають»  колір.  Він  діє  на  людину  енергетично  незалежно  від  того,  фіксує  вона  його  зоровим  нервом  чи  ні.

Бо  колір  —  це  певний  вид  чи  спектр  енергій  (варна).

Це  пояснює  комфортність  чи  не комфортність  для  людини  одягу:  швидше  її  тіло  підсвідомо  вибирає  для  себе  колористику  одягу,  ніж  розум  чи  навіювання  модних  тенденцій  зовні.  Одним  дуже  комфортно  в  червоному,  іншим  —  у  білому,  а  ще  комусь  —  у  чорному.

Тому  окремо  слід  сказати  про  символіку  кольорів.  Кольори  —  це  видимі  прояви  різних  вібрацій  енергій:  чим  тонші  вібрації,  тим  «світліші»,  «безпристрасніші»  барви  несуть  вони  в  собі.

Якщо  поглянути  на  райдужне  світіння  людської  аури,  то  побачимо,  що  різні  енергетичні  центри  несуть  свою  колористичну  гаму.

В  загальному  кольори  людської  аури  можна  поділити  на  три  групи:  кольори  фізичного  тіла  —  червоний,  оранжевий  відтінки,  вітального  —  жовтий  і  зелений,  відтінки  ментального  тіла  —  голубий,  синій,  фіолетовий.

Людина  за  своєю  фізичною  і  духовно- енергетичною  природою  є  своєрідним  кристалічним  «дзеркалом»,  що  всіма  своїми  енергетичними  центрами  відображає  світіння  вселенських  енергій,  а  людська  душа  підсилює  це  світіння  і  «відсилає»  у  простір  своє  індивідуальне  «послання»  гармонії.  Цей  індивідуальний  «орнамент»  людського  «Я»  є  також  відображенням  вібрацій  того  простору,  у  якому  людина  живе  і  творить.  Кожну  людину  можна  пізнавати  саме  по  цих  індивідуальних  «посланнях»  у  всесвіт  —  її  одягу,  побуту,  речах,  якими  вона  себе  оточує.

кольори вишивки значення регіони україни

Тому  давнє  прислів’я  про  те,  що  «зустрічають  по  одягу,  а  проводжають  по  уму»,  —  має  під  собою  конкретне  підгрунтя.  «Зустрічають»,  тобто  складають  блискавичне  інтуїтивне  уявлення  про  людину,  все-таки  по  її  одягу,  бо  саме  одяг  дозволяє  за  лічені  секунди  «вирахувати»  чи  зісканувати  інтимно-внутрішній  стан  людини,  який  вона  сама  не  здатна  адекватно  оцінити.

Тому  на  різних  теренах  України  в  одязі  і  побуті  зустрічаємо  різну  колористичну  гаму.  На  Гуцульщині,  скажімо,  переважають  яскраві,  пристрасні  барви:  червоний  та  оранжевий,  на  Полтавщині,  Черкащині,  у  вишивках  придністровського  ареалу  домінують  кольори  тонкого  спектру  енергій  —  голубі,  світло-фіолетові,  рожеві,  світло-зелені.  На  Київщині  найчастіше  зустрічається  червоний  колір  у  поєднанні  з  синім,  на  Волині  —  червоні  орнаменти  по  білому  і  т.д.

Хоча  сьогодні  важко  говорити  про  архетипи  колористики,  бо  останні  два  століття  для  українського  орнаментального  мистецтва  були  часом  еклектичного  руйнування  архетипів,  все  ж  гармонія  вишивки  —  це  завжди  відображення  внутрішнього  світу  вишивальниці.

Людина  взаємодіє  зі  світом,  переносить  свої  «смаки»  на  творіння,  наслідуючи  живу  природу.  Не  дивно,  що  закони  сакральної  геометрії  присутні  у  формах  живих  істот  —  рослин,  тварин,  мікроорганізмів, —  людина  інтуїтивно  «зчитує»  і  вибирає  для  орнаментів  саме  ті  форми  і  барви,  які  найбільше  гармоніюють  із  її  внутрішнім  світом.  І  чіткі  геометричні  узори,  і  барвисті  зображення  квітів  на  українських  сорочках  несуть  символічне  навантаження,  кодують  певний  структуральний  простір  енергій,  творять  свою  неповторну  симфонію  життя,  бо  кожна  квітка  і  рослина  має  волею  Творця  закладені  у  своїх  формах  і  барвах  закони  вселенського  ладу.

кольори вишивки значення регіони україни

Подивіться  на  ці  прекрасні  створіння,  чітко  окреслені  за  законами  золотої  гармонії,  неповторні  в  індивідуальній  проекції  форми.  У  всесвіті  нема  жодної  істоти,  яка  була  б  точним  двійником  іншої:  у  всіх  його  творінь  —  індивідуальний  образ.

«Висіваючи»  на  одязі  цей  божественний  «сад-виноград»,  ми  огортаємо  себе  всією  повнотою  енергій  і  форм,  закладених  у  рукотворних  «квітах»  та  «зірочках».

До  речі,  камера  Кірліан,  яка  фотографує  ауру  живих  істот,  дуже  часто  зафіксовує  в  полі  людської  аури  яскраві  згусточки,  схожі  на  мініатюрні  зорі:  їх  можна  умовно  назвати  ангелами,  бо  ці  світлі  сутності  підсилюють  наше  енергетичне  поле.

Мабуть,  саме  такого  результату  досягало  одягання  магічної  вишиванки:  підсилення  нашої  власної  «райдуги»  кодами  світла,  які  гармонізовують  здоров’я  і  силу.

Якщо  по  характеру  одягу  можна  складати  уявлення  про  енергетично-емоційний  стан  особистості  в  даний  момент,  то  по  спектру  вишивки  можна  судити  про  рівень   духовної  культури,  поліфонічності  енергетичних  полів  у  тій  чи  іншій  місцевості.

Мабуть,  варто  коротко  охарактеризувати  енергетику  кольорів,  аби  можна  було  говорити  предметніше  про  тенденції  у  символіці  сучасної  вишивки.

Червоний  колір  —  колір  тілесного  здоров’я:  його  градація  —  від  радості  та  життєздатної  емоційності  до  агресії.  В  африканських  любовних  посланнях,  що  були  намистом  із  різнокольорових  перлинок,  червоні  перлинки  означають  «я  люблю  тебе,  я  тебе  бажаю».  В  українців  символом  палкої  пристрасті  і  кохання  виступає  червона  рожа  або  рута,  вони  ж  символізують  життєву  силу.

Саме  тому  червоний  колір  використовується  як  оберіг  від  чужих  впливів  на  тіло  людини:  своєю  активністю  він  творить  заслін  чужим  енергіям.

Відомий  художник  В.Кандінський  у  книзі  «Про  духовне  в  мистецтві»  писав,  що  червоний  колір  діє  «…як  дуже  живий,  рухливий,  неспокійний  колір,  у  котрого,  однак, не  легковажний  характер  жовтого  кольору,  що  роздаровує  себе  на  всі  боки».

Саме  таке  поєднання  —  жвавих,  рухливих,  роздаровуючих  світло  пристрасті  кольорів  домінує  у  сучасній  гуцульській  вишивці.  У  весільних  сорочках,  як  правило,  червоних  барв  найбільше,  і  це  природно:  червона  енергія  повинна  збудити  життєву  силу  і  закохану  пристрасть.

Другим  за  насиченістю,  збудливістю,  пристрасністю  є  оранжевий  колір:  колір  життєвого,  дітородного  енергетичного  центру  в  тілі  людини.  У  старовинних  зразках  вишивки  він  ніколи  не  домінує,  а  створює  лише  якісь  акценти  в  певних  точках  простору.

Колір  сонця,  відкритого  назовні  сіяння,  тепла,  радості  —  це,  безумовно,  основний  емоційний  центр  енергій  людського  тіла  («сонячного  сплетіння»)  —  жовтий  колір.

Голубий  і  жовтий  —  первоначальна  пара,  яка  розпочинає  «танок»  світових  енергій.

Голубий  —  колір  Волі,  сконцентрованої  дії,  жовтий  —  випромінюючий,  експресивний  колір  життєвої  енергії.  Разом  вони  творять  ту  величну  енергію,  варну  Життя,  яку  ми  називаємо  Любов’ю  у  земному  світі.

Саме  зелений  колір  —  «дитя»  первинної  пари  варн  світу  —  огортає  наш  серцевий  центр  і  творить  мир,  затишок,  благодать,  стабільність  життєвої  сили  і  волі,  накопичення  потенціальної  енергії.  У  світі  природи  поєднання  жовтого  (енергії  сонця)  із  голубим  (енергією  первісних  вод,  просвітленої  волі)  призвело  до  зародження  зеленого  буяння  Життя.

Самодостатній  синій  колір  —  це  колір  першотворення,  поглинання  енергій,  безпристрасного  Розуму.

І  на  межі  синього  й  червоного  —  тонка  варна  світу,  яка  поєднує  матеріальне  і  духовне,  чоловіче  і  жіноче,  пристрасне  і  умиротворене,  -лілово-фіолетова  барва  корони  життєвих  енергій  (свідомість  людини).

Досліджуючи  психоенергетику  кольорів,  учені  приходять  до  висновку,  що  гармонія  особистості  проявляється  саме  на  межових  поєднаннях  кольорів,  на  їхній  поліфонії.

Скажімо,  синій  колір  знаходить  своє  смислове  вирішення  у  червоному,  творячи  фіолетову  варну.  А. Люшер  у  книзі  «Кольористичний  тест  особистості»  розглядає  червоний  колір  як  чоловічий,  патріархальний,  а  синій  —  як  жіночий,  матріархальний.  Можливо,  саме  тому  у  вишивці   центральних  регіонів  України,  зокрема  на  Київщині,  домінує  поєднання  червоного  і  синього.

А  кольором  гармонії,  збалансованого  поєднання  цих  енергій  є  саме  фіолетовий  відтінок.  Це  колір  тонкої  чуттєвості,  можливо  —  найвищого  рівня  осягнення  сексуальності  у  стосунках  між  чоловіком  і  жінкою.

Г.Хаупт  у  книзі  «Символіка  кольорів  у  сакральному  мистецтві»  висловлює  таку  думку:  «У  той  час  як  чорний  колір  означає  абсолютне  ніщо,  фіолетовий  являє  приховану  тайну…»

Можливо,  саме  тому,  що,  творячи  гармонію  протиріч  між  «безпощадною  силою  і  сліпою  любов’ю»,  за  висловом  Г.Хаупта,  вона  є  енергією  примирення,  яку  люблять  діти  і  вагітні  жінки.

Зверніть  увагу:  на  дитячих  вишиванках  домінують  всі  кольори  спектру,  окрім   чорного.  За  формою  ці  узори  майже  точно  копіюють  світ  природної  гармонії.  Це    квітучі  обереги  вселенського  Саду,  що  дають  тілу  дитини  насичення  всіма  силами,  які  необхідні  для  її  зросту  і  здоров’я.

Квіти  також  —  улюблені  діти  Всесвіту.  Своїми  запахами,  формами,  барвами  вони  прямо  доносять  нам  неписані  закони  Любові  і  гармонії.

Дивіться  на  квіти  і  на  барвисте  поле  українських  вишиванок.  Всіма  клітинками  своїх  чуттів  читайте  і  вбирайте  в  себе  аромати  вселенських   енергій.

кольори вишивки значення регіони україни

За мотивами книги

Чумарної М. І.

«Код  української  вишивки.»

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>